Tähän mennessä tapahtunutta

Tervetuloa Märkä Betoni blogiin. Kerromme tässä blogissa perheemme kamppailusta sisäilmaongelman kanssa. Jaamme myös tietoa asian ympärille liittyvistä asioista, esim. mitä asioita tulisi huomioida ettei vastaavaa pääse tapahtumaan. Olemme saaneet monia yhteydenottoja ja lukeneet vastaavista tapauksista netistä joten selkeästi vastaavia ongelmia on monilla muillakin ihmisillä. Tässä selailua helpottava kronologinen luettelo tapahtumista. Päivitämme listaa tilanteen mukaan. Tähän menessä tapahtunut: - 2013 Joulukuu   rakennusprojekti valmistui . Pääsimme muuttamaan uuteen omakotitaloomme.  - 2015 kesän loppupuolella perheen isä alkoi sairastelemaan, myös perheen vastasyntynyt oireili. - 2016 Helmikuu   perheen äiti sairastui keuhkokuumeeseen , tämä vei hänet sairaalahoitoon. Lapsiperheiden kotipalvelu oli tällöin perheen apuna. - 2016 Huhtikuu  vaihdoimme asuntoja kolmen viikon ajaksi isoisän ja hänen vaimonsa kanssa. - 2016 Huhtikuu   tilasimme kotiimme homekoirat jotka

Virheestä aiheutuneita kuluja

Pari seuraavaa viikkoa kuluivat siivoten asuntoamme puhtaaksi pölyistä. Samalla kävimme läpi rakentajan virheestä aiheutuneita kuluja joita meille oli koko "operaatiosta" jäänyt maksettavaksi. Näitä olivat esim. vuokrakulut, tutkimuskustannukset, sähkön kulutus korjausta varten jne.

Lähetimme täydennetyn vaatimuksen rakentajalle jossa kaikki kulut olivat eriteltyinä tarkasti. Kuluja oli kertynyt tässä vaiheessa perheellemme tarkalleen 7075,15 euroa.

Varmistin asian vielä kuluttajaneuvojalta ja sain varmistuksen että virheestä aiheutuneet kulut kuuluvat rakentajan korvattavaksi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L9P20

Lähetin vaatimuksen 1.8.2016 ja jäimme odottelemaan rakentajan vastausta.

Vielä samana päivänä saimme vastauksen sähköpostilla:

Rakentaja 1.8.2016
"Asia menee käsittelyyn 15.8 alkaen ja palaan siihen mahdollisimman pian."

Mutta mitään ei tapahtunut eikä viestistä päätellen rakentajalla ollut aikomustakaan. Kahden viikon jälkeen jouduimme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

Minä 15.8.2016
"Olen yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja asia etenee sitä kautta."

Ei vastausta rakentajalta.
Virheestä aiheutuneita kuluja

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tähän mennessä tapahtunutta

Ajatuksia korjauksen onnistumisesta

Tietoisku: huomioi nämä kohdat ennen rakennuttamista / urakkaa